Sfumato

Susikurkite savo asmeninį puslapį, blog'ą, dienoraštį... kaip bevadintume...

Re: Sfumato

Citrina » 2017-06-13 17:59:14

Kodėl mes kenčiame? Kodėl pasaulyje tiek daug godulystės, kvailumo ir smurto? Štai budizmo atsakymas: kadangi mus apgaudinėja besišakojantis intelektas bei penki pojūčiai. Jie stumia mus į dualizmą, verčia mąstyti apie „save“ ir „kitus“, suvokti save kaip atskirą esybę ir priešinti ją su išoriniu pasauliu.
Pažvelgti į šį miražą giliau ir užčiuopti tai, kas neapčiuopiama, - tai, kalbant budizmo kalba, suvokti, kad „dangus, žemė ir aš“ yra viena.
Philip Kapleau. The Three Pillars of Zen. 1980
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

Matassj3 » 2017-06-13 19:02:07

Citrina rašė:Kodėl mes kenčiame? Kodėl pasaulyje tiek daug godulystės, kvailumo ir smurto? Štai budizmo atsakymas: kadangi mus apgaudinėja besišakojantis intelektas bei penki pojūčiai. Jie stumia mus į dualizmą, verčia mąstyti apie „save“ ir „kitus“, suvokti save kaip atskirą esybę ir priešinti ją su išoriniu pasauliu.
Pažvelgti į šį miražą giliau ir užčiuopti tai, kas neapčiuopiama, - tai, kalbant budizmo kalba, suvokti, kad „dangus, žemė ir aš“ yra viena.
Philip Kapleau. The Three Pillars of Zen. 1980


Yra daugybė interpretacijų, galiu nesunkiai pacituoti Tobeto budistą Tinley (beje ne vakarietį, o rytietį), kuris pasakys šiek tiek kitaip tą situaciją, o būtent, kad penkios juslės pačios perteikia išorinę informaciją neutraliai ir jokio dualizmo nekuria, neteisingą pasaulio vaizdą formuoja protas (ne intelektas), kuris būdamas neišmanyme ir formuoja tokias kategorijas kaip "priešas", "gėris/blogis" ir t.t.

Tavo cituojamas zen budizmas yra budizmo ir daosizmo sintezė, ir siekimui suvokti iliuzinę dualistinę prigimtį naudoja taip vadinamus koanus. Tuo tarpu mano cituajams Tibeto budizmas naudoja analitinę meditaciją, kurios metu diferencijuoja fenomeną į jos sudedamasias dalis, ko pasekoje paaiškėja, kad pats tas fenomenas nėra nei viena iš dalių, o yra tik tam tikrų dalių visuma, kuriai yra suteikiamas nominalus pavadinimas, pavyzdžiui "pasaulis", "vaivorykštė" ir t.t.

Bet ne tame esmė. Mes čia galime privardinti tūkstanį visokiausių citatų, bet iš jų nebus jokio tolko tam, kuris pats niekada nėra peržengęs bent kartą dualizmo. Kodėl? Todėl, kad kai jį peržengi, tu supranti, kad niekados tokio pasaulio kokį tu jį iki peržengimo įsivaizdavai, niekada ir nebuvo. Beje, tavo cituojamas vakarietis irgi kalba apie pirmos perspektyvios prioritetą. Butent per ją, t.y. per tam tikrus intelekto perkeitimus (pagal jo citatą) ir yra išsprendžiamos žmonijos problemos.

Kas liečia patį budizmą, tai net ne zen tradicijoje jo yra daugybė formų, kurių mokyklos nuolat tarpusavyje veda disputus, nes kitaip intepretuoją tikrąją neiliuzinę prigimtį. Štai pavyzdžiui Čitamatros mokykla (dar vadinama jogačiaros) išvis sako, kad viskas tėra proto kūryba (ir čia jie spaudžia penkis su kvantine fizika). Tuo tarpu realiame ne-dualizme, pats vienis tėra tik viena iš dualizmo poros porų, kuriame kita pora yra ne-vienis.
Pasikartosiu, žmogus neturintis dualizmo perengimo patirties gali tūkstančius citatų cituoti apie dualizmo peržengimą, jis vis tiek net paviršutiniškai nesuvoks kas tai yra. Nes tai yra kardinaliai kitokia forma, nei ta pasaulio pajauta, kurią mes turime nuo gimimo. Jei tu peržengsi dualizmą ir būsi vienyje su pasaulio, tai tas pasaulis su kuriuo tu būsi vienyje, nebus nei kiek panašus į tą, kokį tu jį įsivaizduosi iki susiliejimo su juo.

Čia ir yra didžiausia Vakarų žmogaus tragedija. Jis mano, kad be praktikų gali gauti tuos supratimus, kurie būna tik tam tikrų praktikų pasekmė.

Tad tam, kad pamatyti, kad tokio pasaulio, kokį tu jį įsivaizduoji net nėrą (o tai reiškia, kad tu su tokiu įsivaizduojamu ir negali būti vienyje), bent kokiom trim keturiom minutėm sustabdyk visiškai mintis. Tada tu gausi tam tikrą patirtį, kuri gerokai skirsis nuo visų skaitytų apie tai, kad kas būna kai sustabdai mintis. Tačiau minčių sustabdymas dar nereiškia dualizmo peržengimo, tai dar visai kas kitka.
Bet žodžiu, nusikelivam mes čia į religinę plotmę. Tegul forumas lieka priklausomybės tematikoje. Juolab, kad pradedam kabinti tai, kas žodžiais nenusakome, todėl ir kalbėti apie tai nelabai yra naudos.
Paskutinį kartą redagavo Matassj3 2017-06-13 19:05:53. Iš viso redaguota 1 kartą.
Делай,что можешь, с тем, что имеешь,там,где ты есть. (Veik čia ir dabar taip, kaip leidžia tavo sugebėjimai).
Dažnas svečias
 
Pranešimai: 160
Užsiregistravo: 2011-04-12 17:49:08

Re: Sfumato

Citrina » 2017-06-13 19:04:27

Keturi didieji budistų įžadai

Pasižadu padėti visoms gyvoms būtybėms.
Pasižadu niekada neleisti sau susierzinti.
Pasižadu įvaldyti visus Dharmos metodus.
Pasižadu pasiekti Budos lygį.

Getting the Buddha mind
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

Citrina » 2017-08-10 20:01:36

"Прежде чем диагностировать у себя депрессию и заниженную самооценку, убедитесь, что вы не окружены идиотами."
"Быть абсолютно честным с самим собой – хорошее упражнение."
Sigmund Freud
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

Citrina » 2017-08-11 22:06:18

Gintuks rašė:Tu labai stipri textuose.Citrinuk. :?

Ačiū, patys nuostabiausi žodžiai. :D
Nežinau, ar bent kiek tie žodžiai atitinka tikrovę. Jei tai būtų tiesa, būčiau laiminga.
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

Citrina » 2017-08-12 09:59:16

https://rutube.ru/video/8789139b6bbd2b3 ... 440012c63/
Программа Взгляд, Сергей Бодров
Apie atsakomybę
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

Citrina » 2017-08-27 13:19:47

Bebras rašė:Citrina, spaudžiu like uz tavo postą :D

Citrina rašė:Don't touch that. It's poisoned.
2017-08-21 09:26:59
Prieštaraujantys pakeleiviai priversti važiuoti toje pačioje kupe ir yra atsakingi už apvemtas sėdynes
2017-08-21 11:34:49
Tavo ištransliuotas pamazgų pylimas ant šio forumo
Šitas sadomazochizmas yra sunkiai suvokiamas. Čia blogai, čia, smirdi, čia šūdas, bet vistiek jame sėdžiu ir uostau
Kodėl nepakėlus subinės ir jos nenunešus į gryną orą ten kur žydi gėlės užuot rašius apie smarvę ir ją uosčius…
2017-08-21 11:56:10
Kiek šūdo esi išpylęs ant šio forumo
2017-08-21 15:30:12
Nusibodo virškint pareiškimus
Jei kanalizacija neveikia, kvieskit avarinę
Tūpčioji apie žmones, kurie nesibodi kakoti tau kišenėn ir pasakoti apie gerus ketinimus
Kanalizacijos iš jūsų nepriimu, ačiū
Negali vien tik kakotis ir toliau stumti durnių jog tai buvo kritika
2017-08-21 15:34:42
Mes tik karts nuo karto pasitariam, kiek ilgai, pagal tai kiek sugeba vienas žmogus nešioti kakučių ir juose sėdėti, mes tai pratoleruojam


http://ochendaje.livejournal.com/351972.html
Засранцы из Каталонии

https://en.wikipedia.org/wiki/Caganer
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

mikas » 2017-09-06 15:42:44

Malonu buvo pabendraut,labai daug naudingos info gavau,viso gero.
Senbuvis
 
Pranešimai: 4132
Užsiregistravo: 2014-01-07 00:50:48

Re: Sfumato

Citrina » 2017-09-14 02:48:39

«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

Citrina » 2017-09-18 17:11:28

Dėkoju už suteiktą galimybę skyrelyje pafilosofuoti. :)
Pasakose visuomet vyksta gėrio ir blogio kova. Krikščionybėje kaunasi gėris ir blogis. Tarp žmonių yra tokių, kurie vieną savaitę būna geri (arba blaivūs), kitą savaitę blogi (arba girti). Kaip Gintuks pasakė – mes visi esame su kaukėmis kaukių baliuje. Tik ne forumas yra kaukių balius. Gyvenimas. Kai kurie mėgsta rūšiuoti kitus sutiktus žmones: šitie yra geri (stiprūs), šitie yra blogi (silpni). Toks skirstymas prasideda nuo savęs: aš esu geras arba aš esu blogas. Kai priimi save tokį, koks esi (su integruotomis į visumą asmenybės dalimis - kaukėmis), tuomet pamatai, kad nėra gėrio ir blogio atskirai. Yra tik gyvenimas (gyvybė) ir mirtis. Pradžia ir pabaiga. Tikriausiai, toks savęs suvokimas yra viena iš dvasinio nušvitimo formų. Nebetenka prasmės slėpti gąsdinančias, nemalonias sau asmenybės puses, vadinamąjį „blogį“. Bet žvilgsnis į save tikrą, vientisą yra susijęs su kančia, kentėjimu, skausmu. Išmoksti ir kitam sutiktam žmogui nebekelti pretenzijų ir supranti, kad jis neprivalo atitikti lūkesčių bendrauti tik su viena „gerumo“ kauke: mandagiai šypsotis, familiariai kalbėtis. Pažiūrėk, sakai žmogui su "geruolio" kauke, į savo kitą, slepiamą, kankinančią tave pusę. Ji atsispindi tavo veide. Aš jos neturiu, aš privalau būti geras, aš esu gėris. Tu esi šventasis? Ar nepažįsti savęs? Ir priešingai, kartais būna žmonių, susigyvenusių su „blogiečio“ kauke: kur jo „geroji“ pusė? Ji tikrai yra. Ir visada buvo. Gyvendami mes prarandame save - apie tai rašė Søren Kierkegaard. Netekus savęs, lieka kaukės-vaidmenys. Ir alkstanti siela. Kol žmogus yra gyvas, tol jis kovoja – tuo tikėjo Federico García Lorca. Kovoja už laisvę.
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

Citrina » 2017-09-23 13:45:21

Šveicarijoje galima nusipirkti paruošto buljono iš pakelio plastmasiniame mažyčiame puodelyje už keturis eurus, dvi riekutes duonos už du eurus. Prancūzijoje, Katalonijoje dešimt eurų - simbolinis mokestis. Kaina už sumuštinį, kavos puodelį (būna ir pigiau). Pardavėjai imdami dešimt eurų už prekę beveik šypsosi tarsi prašytų tik simbolinio suapvalinto užmokesčio už prekę. Coca-cola mažas buteliukas du trys eurai. Stiklinė sulčių du-penki eurai. Dešimt eurų išvertus į lietuvių apyvartą kažkas panašaus kaip vienas litas. O į rusų senąją apyvartą (kas dar prisimena) maždaug viena kapeika. Prekinantis JK tokio įspūdžio apie kainas nebuvo, JK maisto kainos maždaug tokios pačios kaip Lietuvoje, o aprangos kainos įvairios, žinoma, didelis asortimentas kokybiškų prekių, kurių kainos yra mažesnės už Lietuvoje parduodamų nekokybiškų prekių kainas. Kas labiausiai stulbina, ir kas sukeldavo didžiausią stresą kiekvieną kartą grįžus iš JK - namų architektūros skirtumai. Iškart supranti, kad grįžai į kazarmus, didžiules kareivines, (SSSR laikų karininkų "gorodoką"). Po Prancūzijos ir Katalonijos Barselonos apima neviltis: senų SSSR pristatytų namų niekas negriaus, tik kodėl per tiek daug nepriklausomybės metų statomi ir vėl panašios architektūros beveik siaubą ir neviltį varančios išvaizdos nauji namai. Šalia pasodinti lapuočiai medžiai, rudenį numeta lapus ir stovi pliki, lapija nebesaugo nuo gatvės dūmų ir tvaiko vargšų gyventojų, ši šiokia tokia natūrali gamtos apsaugos prabanga galioja tik vasarą.
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

Citrina » 2017-09-23 14:57:02

https://www.youtube.com/watch?v=zn9qBXb20Wg
15-й век: Европа начинает мыслить
Serialas "Mes - europiečiai"
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

Citrina » 2017-09-25 19:06:52

Pažiūrėkim, ką šių laikų internetas rašo apie dekabristus ir šio žodžio reikšmę. :)
14 декабря 1825 года
https://lenta.ru/articles/2017/05/27/dekabristy/
«Декабристы — главный миф русской интеллигенции» Почему при Сталине декабристы оказались патриотами

Доктор исторических наук Оксана Киянская:
"Декабристы хотели заседать в парламенте. Самодержавие им это не позволяло. Отсюда и главная идея этих людей: равенство. Равенство, конечно, для себя, а не для несчастных крепостных."
"Идея равенства никуда не ушла, она жила в русском дворянстве, распространялась на другие слои населения."
"Но тут важно говорить о том, что декабристы были политиками. В политике все средства хороши. Уверяю вас, что противники декабристов были не менее, а гораздо более коррумпированными."

Доктор исторических наук Сергей Эрлих:
"Восстание декабристов является не великим событием русской истории, но великим, более того — главным мифом русской интеллигенции."
"Декабристы породили то, что <...> называли «николаевской реакцией», то есть ужесточение законодательства и практик в отношении печати, высшего образования, корпуса жандармов и так далее. Можем ли мы считать эти последствия великими? Я думаю, что нет."
"Декабристы — это миф основания русской интеллигенции. Если бы Николай I не повесил декабристов, никакого мифа не было. Он сделал ту же ошибку, что и евреи, которые распяли Христа и сказали «пусть его кровь падет на нас»."
"Произошло рядовое историческое событие, стоящее в одном ряду с дворцовыми переворотами. Благодаря Герцену, создавшему блестящую легенду, оно стало технологическим оружием борьбы с недемократической властью."
"Образно говоря, декабристы — это метафора мятежа русской культуры, и потому власть ее боится."
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

Citrina » 2017-09-26 18:52:52

Visas kosmosas yra įvairaus tankio vanduo, o mes vaikštome vandenyno dugnu
https://www.youtube.com/watch?v=OulBbOrAE_8
Рождение Европы. Вода. Часть 1
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

Re: Sfumato

Citrina » 2017-10-06 13:35:46

Джеймс. Ф. Т. Бюдженталь, доктор психологии.
Из книги "Искусство психотерапевта".
Психотерапия - это не то, что вы думаете
http://psyphenomen.narod.ru/budpsy.html

Paskutinis sakinys "Наша сага (Маслоу 1967 г., Роджерс 1961 г. глава 9) обычно спекулируют такими вещами, но все мы, саги и простые люди, настолько ограничены обстоятельствами нашей жизни, что наше представление об идеале лишь чуть понятнее, чем то, что мы знаем о природе жизненного опыта китов и дельфинов"
Kiekvieną iš mūsų riboja gyvenimo aplinkybės, todėl mūsų vaizdinys apie asmenybės idealą yra tik šiek tiek aiškesnis (labiau suprantamas) nei tai, ką mes žinome apie banginių ir delfinų gyvenimo patirties kilmę
(P. S. Todėl savo asmeniniame skyrelyje kartais įdedu nuorodų apie bent šiek tiek mokslininkų pažįstamą nežinomų vandenyno gelmių gyvūnų gyvenimą, labai įdomu) :)
«Le mieux est lenemi du biеn»
Senbuvis
 
Pranešimai: 2316
Užsiregistravo: 2009-01-31 12:28:37

AnkstesnisKitas

Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias